Sterling negocjuje z Air Jordan. Na stole 100 milionów funtów!

Raheem Sterling rozważa podpisanie indywidualnego kontraktu sponsorskiego z firmą Air Jordan. To może być jedna z najbardziej lukratywnych ofert w historii. Anglik ma szansę zainkasować, bagatela, 100 milionów funtów! To skok na kasę żywcem wzięty z logo amerykańskiej firmy.

Air Sterling?

24-latek, który sezon rozpoczął hat-trickiem w meczu z West Hamem (5:0), ma jeszcze rok kontraktu z Nike na dostarczanie mu butów. Jest więc łakomym kąskiem na rynku sponsorskim. Umowa z Air Jordan, które do branży piłkarskiej wkroczyło zaledwie rok temu współpracą z PSG, może być kolejnym krokiem w walce o wpływy w lukratywnym sektorze, jakim jest futbol.

Air Jordan wkracza z przytupem… i kasą

Jak informuje brytyjski The Telegraph, reprezentant Anglii za sam podpis może otrzymać do 100 milionów funtów, w zależności od długości kontraktu. Air Jordan, spółka zależna od amerykańskiego giganta odzieżowego Nike, nie sprzedawała jeszcze butów piłkarskich, jednak sukces kooperacji z mistrzem Francji udowodnił, że warto zainwestować w tą gałąź sportu. Marka działała do tej pory głównie w koszykówce i baseballu, współpracuje również z artystami muzycznymi.

„Znana gęba” jest w cenie

Rosnąca popularność Sterlinga ma w tym przedsięwzięciu ogromne znaczenie. Nie dość, że ma on podpisany kontrakt z Manchesterem City do 2023 roku, który zapewnia zarobki na poziomie 300 tysięcy funtów tygodniowo, to bierze też udział w wielu kampaniach marketingowych. W Anglii o asie Pepa Guardioli jest po prostu głośno, a to przyciąga sponsorów jak magnes. Jesteś rozpoznawalny – zarabiasz. Zarabiasz – jesteś rozpoznawalny. Koło się zamyka. 

Walka wiodących producentów odzieży o jak najlepszą widoczność na rynku piłki nożnej jest bardziej zacięta niż kiedykolwiek. Drużynie Nike od lat przewodzi Cristiano Ronaldo, a ostatnio dużą rolę odgrywa też Neymar. U odwiecznego rywala – firmy Adidas – lokomotywą marketingową jest Leo Messi. W „raczkującym” Air Jordanie w Raheemie Sterlingu upatrują takiego lidera. Czas pokaże, czy ta ofensywa odniesie sukces.

Z myślą o Michaelu

Marka Air Jordan została stworzona przez Nike w 1984 roku dla legendy NBA Michaela Jordana. Jej charakterystyczne logo okazało się niezwykle popularne, a spółka nadal świetnie prosperuje, długo po przejściu koszykarza na emeryturę.

ZOBACZ TAKŻE: Kapitalna Świątek! Polka pokonała 25. rakietę świata

czytaj dalej...

udostępnij na:

REKLAMA

najnowsze