Lionel Messi w Paris Saint-Germain to wydarzenie epokowe. Zaznacza się to także w sprzedaży koszulek nowego gracza Paryżan, które przebija osiągi Neymara.
Leo Messi już dzisiejszego wieczoru powinien zadebiutować w lidze mistrzów jako piłkarz PSG. Dla francuskiego klubu zdobył jednak co innego, bo górę pieniędzy z komercji. Liczby, które wybiły po podpisaniu kontraktu Argentyńczyka, przebiły te z transferu Neymara.
Według L’Equipe, koszulka Messiego sprzedaje się o 50% lepiej, niż trykot Neymara gdy sprowadzono go do stolicy. Brazylijczyk był do tej pory rekordzistą sprzedaży. Według informacji CulturePSG, Les Rouge-et-Bleu sprzedali nawet 10 000 koszulek Messiego w ciągu 24 godzin po oficjalnym przybyciu do Paryża. Ponadto dziennik sportowy dodaje, że liderzy klubu stolicy Francji spodziewają się ogólnego wzrostu zamówień na koszulki o 30% do 40% w porównaniu z poprzednimi latami.
Poza sklepem, podpisanie Messiego w PSG sprawiło, że inne sektory zabłysły, generując o 20% więcej obserwujących w sieciach społecznościowych. Les Parisiens stali się najczęściej obserwowaną francuską marką na Instagramie ze społecznością 49 milionów ludzi. Na Tiktoku, paryski klub jest najbardziej śledzonym klubem piłkarskim na świecie i odnotował eksplozję wzrostu, osiągając 42% więcej po podpisaniu kontraktu z Argentyńczykiem.
Messi brand is huge ????????
— LM10_30 (@HD_Moorthy) August 24, 2021
After only 7 days, Leo Messi's impact on PSG social media platforms was massive. PSG immediately added a cumulative 20M followers across 5 main platforms including TikTok, FB, Instagram, Twitter & YouTube.” pic.twitter.com/56vdeE0tBs
Autor: Filip Tyczyński
Source: culturepsg.com