Już od dawna nie ulega wątpliwości, że wykorzystywana przez niemal wszystkich internautów  wyszukiwarka Google powinna być jednym z najważniejszych obiektów zainteresowania przedsiębiorcy zamierzającego skutecznie wypromować swój produkt, usługę czy inne przedsięwzięcie. Jak wiemy, użytek z niej możemy zrobić na dwa sposoby. Dbając o wysoką pozycję naszej strony na liście wyników, a także uruchamiając kampanię Ads. Wielu zadaje sobie więc pytanie o to, który z nich będzie w jego przypadku doskonalszy, a także czy warto korzystać z obu naraz. Odpowiedź może być tylko jedna

Promując się w internecie bądź widoczny w jak największej liczbie miejsc

Rezultaty pracy fachowców wykonujących pozycjonowanie stron przychodzą zwykle, zwłaszcza, jeśli konkurencja w danej branży jest silna, dopiero po pewnym czasie. Uzyskane dzięki nim zyski nie pozostawiają jednak wątpliwości, że warto było czekać. Gdy znajdziemy się już na szczycie listy wyników, bądź coraz bardziej się do niego zbliżamy, możemy sobie więc zadać pytanie, czy warto jeszcze przeznaczać kolejne środki na korzystanie z narzędzia, które, jak może się wydawać na pierwszy rzut oka, dubluje efekt uzyskany z takim mozołem? I na odwrót: po co – zapyta ktoś – mamy czekać miesiącami na to aż uda nam się prześcignąć rywali, skoro nasza reklama może pojawić się na pierwszej stronie wyszukiwań od razu i natychmiast przynieść wymierne korzyści. Czyż nie wydajemy wówczas pieniędzy na to samo? Otóż nie!

Zachowania użytkowników sieci są różne. Istnieje zjawisko, określane mianem ślepoty banerowej, kiedy to bezwiednie omijają oni wszystko, co wygląda na reklamę i wyszukują wzrokiem pozostałych treści. Inni zaś skoncentrowani są na jak najszybszym odnalezieniu interesującego ich artykułu czy usługi, w czym reklamy Google Ads, jeśli tylko obsługiwane są przez fachowców czuwających nad właściwymi ustawieniami, stanowią znakomitą pomoc, ściśle odpowiadając wprowadzonemu zapytaniu. Czy opłaca nam się odpuścić starania o dotarcie do którejś z tych grup? Innym istotnym zagadnieniem jest to, że wszyscy mimowolnie oceniamy lepiej te rzeczy, które widujemy częściej.

Kiedy warto skorzystać z pozycjonowania, a kiedy z reklam Google Ads?

Ze względu na to, że nie da się wypozycjonować żadnej strony w mgnieniu oka, a prace związane z optymalizacją wymagają niekiedy jej głębokiej przebudowy, powinna ona trafić pod opiekę specjalistów, takich jak np. z agencji IN jak najwcześniej. Zwlekać z uruchomieniem kampanii Ads także nie należy, pamiętajmy jednak o istotnej współzależności. Im wyższy wynik jakości osiągną nasze reklamy, tym mniej będą dla nas kosztowne i bardziej skuteczne. Na parametr ten składa się szereg czynników, wśród których do najważniejszych należy jakość strony docelowej, a więc jej czytelność, łatwość nawigacji, użyteczność i powiązanie ze słowami kluczowymi – czyli na lepszy rezultat możemy liczyć, gdy nasza strona została już zoptymalizowana. A zatem, skorzystanie ze specjalistycznych usług agencji zajmującej się jednym i drugim bez wątpienia należy do najbardziej skutecznych sposobów na podniesienie wyników sprzedaży. Nie ma tu mowy o płaceniu dwa razy za to samo, ponadto reklamy Google Ads generują koszt za kliknięcia, a nie wyświetlenia. Zachwyciła Cię ich skuteczność? Zadbaj o optymalizację strony, a będzie ona wyższa. Dostrzegłeś efekty pojawienia się w czołówce wyników wyszukiwania? Możesz w krótkim czasie uzyskać jeszcze lepsze!

UDOSTĘPNIJ
Radio GOL
Jedyne takie sportowe radio internetowe. RadioGOL.pl jako pierwsze w Polsce oferuje profesjonalną współpracę z klubami sportowymi, dla których prowadzone są regularne relacje NA ŻYWO. Ponadto serwis oferuje artykuły, transmisje, komentarze i analizy profesjonalnych ekspertów, specjalizujących się w szerokim wachlarzu dyscyplin sportowych.