fot. Joao Filipe / DPPI / Alfa Romeo Racing Orlen MediaHub

Przed ekscytującym weekendem wyścigowym na Silverstone, który odbędzie się według nowego formatu, Alfa Romeo ogłosiła przedłużenie umowy z zespołem Saubera. Włoska marka przedłużyła porozumienie z ekipą z Hinwil na kolejne kilka lat.

Alfa Romeo to legendarny włoski producent, który od samego początku jest częścią dziedzictwa Formuły 1. To w samochodzie tej marki Giuseppe Farina zwyciężył podczas pierwszego w historii wyścigu Formuły 1 – Grand Prix Wielkiej Brytanii 1950. Kilkadziesiąt lat później Alfa zniknęła z F1, aby w 2018 powrócić po 30-letniej przerwie jako partner zespołu Sauber.

Jak poinformował koncern, nowa umowa ma reprezentować „nowy ekscytujący rozdział w długiej i prestiżowej historii w motorsporcie dwóch marek z imponującym dziedzictwem, zawierającym między innymi zwycięstwa w Formule 1”. Współpraca Saubera z Alfą trwająca od trzech lat jest względnie udana, a obie strony z pewnością duże nadzieje pokładają w nadchodzącym sezonie. Jako że ekipa z Hinwil w ostatnich latach zaliczyła spory regres i miała spore problemy z punktowanie od odejścia Charlesa Leclerca, zmiany regulaminowe są dla szwajcarskiego zespołu okazją do powrotu do formy.

fot. Florent Gooden / DPPI / Alfa Romeo Racing Orlen MediaHub

Szefowie Saubera zdecydowanie skorzystają na wydłużeniu umowy z włoską marką. – Alfa Romeo była wspaniałym towarzyszem w ostatnich kilku latach i jesteśmy nawet bardziej podekscytowani na kolejne rozdziały, które nadchodzą – mówił Frederic Vasseur – Nowe regulacje to dla nas okazja aby poczynić kolejny krok do przodu i mocno wierzę, że jesteśmy w perfekcyjnym miejscu, żeby razem dużo zyskiwać. Ta relacja jest także ważna dla naszej firmy jako całości, poza torem. Praca, którą wykonaliśmy w świecie motoryzacji pokazała stopień inżynieryjnych i technologicznych umiejętności Saubera. Jesteśmy przekonani, że możemy kontynuować pracę dla Alfy Romeo nad nowymi i ekscytującymi projektami, który ukształtują przyszłość przemysłu samochodowego – opowiadał szef Alfa Romeo Racing Orlen.

– Jako historyczna włoska marka motoryzacyjna, Alfa Romeo narodziła się na torach wyścigowych. Dzisiaj jesteśmy dumni, że możemy dalej honorować to wyścigowe DNA przez umieszczanie go w sercu marki na przyszłość. Motywuje nas pasja i doskonałość. Formuła 1 reprezentuje łamiące granice laboratorium dla przyszłej elektryfikacji naszego zasięgu, w pełni spójny z naszą wizją na najbliższe lata. Poza tym, Motorsport wprowadza nieporównywalną globalną promocję, która mamy nadzieję, że wpłynie na sukcesywną przyszłość – komentował przedłużenie współpracy CEO Alfy Romeo, Jean-Philippe Imparato.

Od 2020 sponsorem tytułowym Alfy Romeo jest polska firma Orlen, a kierowcą rozwojowym oraz testowym zespołu Robert Kubica. Polak w zeszłym sezonie uczestniczył w pięciu sesjach treningowych za kierownicą bolidu, a w tym roku wsiadał do niego dwukrotnie. Kubica nadal ma teoretyczną szanse za fotel wyścigowy w Alfie na kolejny sezon, jako że zespół nie ogłosił jeszcze żadnego kierowcy na kampanię 2022.

Autor: Adam Wojtowicz

UDOSTĘPNIJ
Radio GOL
Jedyne takie sportowe radio internetowe. RadioGOL.pl jako pierwsze w Polsce oferuje profesjonalną współpracę z klubami sportowymi, dla których prowadzone są regularne relacje NA ŻYWO. Ponadto serwis oferuje artykuły, transmisje, komentarze i analizy profesjonalnych ekspertów, specjalizujących się w szerokim wachlarzu dyscyplin sportowych.