W wielu branżach imprezy targowe to wydarzenia, na które z niecierpliwością czeka się od miesięcy. Nierzadko nigdzie indziej nie mamy takiej szansy na skupienie na sobie uwagi gości i mediów. Obecność na nich trzeba więc wykorzystać w jak największym stopniu, zwłaszcza, jeśli akurat możemy pochwalić się jakąkolwiek nowością. Jak to zrobić? Dobrze przygotowane stoisko to nasz najważniejszy oręż w walce o zainteresowanie publiczności

Wyróżnić się? Ani to łatwe, ani wystarczające, jednak konieczne

Wiele zależy oczywiście od powierzchni, jaką będziemy mieli do dyspozycji oraz jej lokalizacji. Dlatego decyzji o udziale w imprezie, zwłaszcza, jeśli jest oblegana, nie powinniśmy odkładać – jeśli stwierdzamy, że warto tam być, czym prędzej należy rezerwować stanowisko. W przypadku ważnych, cyklicznych wydarzeń, wiele firm stara się wystawiać stale w tych samych punktach, aby nie musieli ich długo szukać dziennikarze czy inni istotni goście. Zwłaszcza jeśli uda nam się zdobyć dobre położenie, np. przy głównych ciągach komunikacyjnych, warto dbać o jego zachowanie.

Lokalizacja może zdecydować o tym, z ilu stron odsłonięte, a więc jak widoczne będzie nasze stoisko. Teraz pozostaje pytanie – co właściwie ukaże się oczom zwiedzających? Wystartowawszy do wyścigu o ich uwagę pamiętajmy, że nie tylko musimy ją zdobyć, ale też pozostawić w ich pamięci odpowiedni ślad – nawet jeśli podczas targów szczególnie się nami nie zainteresowali. Taki, który sprawi, że kolejnemu kontaktowi z naszymi materiałami marketingowymi czy np. produktem będzie towarzyszyła mniejsza rezerwa – a więc, że będziemy już im znani. Spójność ze sposobem, w jaki promujemy się w innych miejscach jest więc kluczowa przy projektowaniu elementów graficznych. A jeśli jednocześnie zdołamy się istotnie wyróżnić na tle ekspozycji sąsiednich – tym lepiej. Ustalenie zasad identyfikacji wizualnej to jedno z kluczowych zadań na początku działalności – jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy, przygotowywanie się do targów to dobra ku temu okazja.

Przygotowując stoiska targowe, dbaj o każdy ich aspekt

O wyglądzie naszego stanowiska decydować będzie nie tylko praca grafików. Strona techniczna jest nie mniej ważna. Ambitny zamysł artystyczny ubrany w byle jak zrealizowane formy przyniesie efekt groteskowy i nie pomoże w budowaniu dobrego wizerunku i zaufania. A to przecież nie mniej ważne niż to, co mamy do zaoferowania. W tym zakresie możemy dziś jednak liczyć na fachową pomoc i szereg gotowych, sprawdzonych rozwiązań – wystarczy zapoznać się np. z ofertą firmy Event Logistica.

Z fachowej pomocy warto korzystać też po to, by móc dobrze dostosować postać ekspozycji do prezentowanej na niej oferty. Mimo swojej ogromnej roli, stoiska targowe stanowią wszak tylko oprawę dla propozycji, które pragniemy przedstawić potencjalnym klientom i kontrahentom. Doświadczenie projektantów pozwoli im spełnić tą funkcję z najlepszym skutkiem. Wreszcie, jeśli całe przedsięwzięcie zaczyna się dla nas w dniu wyjazdy i kończy z chwilą demontażu wystawy, wiele tracimy. Warto uczynić z niego odrębny przedmiot odpowiednio wczesnej promocji, a potem podtrzymywać nawiązane kontakty.

FOT.Materiały Zewnętrzne
UDOSTĘPNIJ
Radio GOL
Jedyne takie sportowe radio internetowe. RadioGOL.pl jako pierwsze w Polsce oferuje profesjonalną współpracę z klubami sportowymi, dla których prowadzone są regularne relacje NA ŻYWO. Ponadto serwis oferuje artykuły, transmisje, komentarze i analizy profesjonalnych ekspertów, specjalizujących się w szerokim wachlarzu dyscyplin sportowych.