MONTE-CARLO, MONACO - MAY 27: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 27, 2023 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)

Sobotnie kwalifikacje dostarczyły niesamowitych emocji, a walka o Pole Position toczyła się między czterema kierowcami aż do ostatniego przejazdu. Pole Position Maxa Verstappena było o tyle wyjątkowe, że po dwóch sektorach Holender tracił aż 0,2 sekundy do Fernando Alonso, by ostatecznie przebić jego czas o osiem setnych sekundy.

Niedzielny wyścig zapowiada się ekscytująco, zwłaszcza że według prognoz istnieje realne ryzyko opadów zarówno przed, jak i w trakcie sesji. Na pierwszych pięciu polach startowych znajdują się kierowcy z pięciu różnych zespołów. Klejnot w koronie Formuły 1 dostarcza wiele prestiżu, ale wymaga od kierowców niezwykłej precyzji przy wyprzedzeniu, ponieważ tor w Monako nie wyklucza najmniejszych błędów. Przekonać mógł się o tym Sergio Perez, który w pierwszej sesji kwalifikacyjnej popełnił błąd i skończył w barierze przy wyjściu z Sainte Devote.

Kara dla Leclerca i problemy Strolla

Kolejnym niezadowolonym może być Charles Leclerc, który ukończył czasówkę na 3 pozycji, będąc minimalnie wolniejszym od Fernando Alonso i Maxa Verstappena. Monakijczyk wystartuje jednak z odległej, 6 pozycji po błędzie zespołu, który nie poinformował go o nadciągającym Lando Norrisie. Leclerc znajdował się w ciasnym tunelu i zablokował szybkie okrążenie brytyjczyka. Sędziowie spędzili ponad 2 godziny analizując tę sytuację, oraz szukając podobieństw w poprzednich wyścigach. Po długim namyśle, zdecydowali o cofnięciu Leclerca o 3 pozycje na starcie. Lance Stroll również wylądował na dywaniku za przegapienie ważenia, ale zespół szybko naprawił błąd, a sędziowie nie nałożyli na niego kary.

Strategia na jeden pit stop

Strategia wyścigowa zakłada wyścig na jeden pit stop, z początkiem na oponach miękkich i zmianą na pośrednie bądź twarde, jednak potencjalne opady deszczu mogą wywrócić wszystkie założenia do góry nogami. Kierowcy muszą dać z siebie wszystko, ale wiele zależeć będzie od mechaników i opracowanej strategii. Utknięcie za wolniejszym bolidem, pomimo lepszych opon może przełożyć się na fatalny rezultat.

Ustawienie na starcie do niedzielnego wyścigu

  1. Max Verstappen, Red Bull
  2. Fernando Alonso, Aston Martin
  3. Esteban Ocon, Alpine
  4. Carlos Sainz, Ferrari
  5. Lewis Hamilton, Mercedes
  6. Charles Leclerc, Ferrari (-3 pozycje)
  7. Pierre Gasly, Alpine
  8. George Russell, Mercedes
  9. Yuki Tsunoda, AlphaTauri
  10. Lando Norris, McLaren
  11. Oscar Piastri, McLaren
  12. Nyck de Vries, AlphaTauri
  13. Alex Albon, Williams
  14. Lance Stroll, Aston Martin
  15. Valtteri Bottas, Alfa Romeo
  16. Logan Sargeant, Williams
  17. Kevin Magnussen, Haas
  18. Nico Hulkenberg, Haas
  19. Zhou Guanyu, Alfa Romeo
  20. Sergio Perez, Red Bull

 

Na transmisję z wyścigu zapraszamy o godzinie 15 do Radia Gol 1, który skomentują dla państwa Kamil Niewiński oraz Grzegorz Piotrowicz

 

Jan Kawecki

UDOSTĘPNIJ
Avatar
Jedyne takie sportowe radio internetowe. RadioGOL.pl jako pierwsze w Polsce oferuje profesjonalną współpracę z klubami sportowymi, dla których prowadzone są regularne relacje NA ŻYWO. Ponadto serwis oferuje artykuły, transmisje, komentarze i analizy profesjonalnych ekspertów, specjalizujących się w szerokim wachlarzu dyscyplin sportowych.