Jak podaje biuro prasowe Legii Warszawa, klub ze stolicy dołączył do wąskiego grona prestiżowych klubów, które we współpracy z Socios.com wyemitowały własne Fan Tokeny. Oprócz Legii specjalną walutę klubową posiada 21 klubów na całym świecie. Jest to m.in: FC Barcelona, Juventusu FC, AC Milan, Paris Saint-Germain, AS Roma czy Atlético Madryt.

Pierwsi w Polsce posiadacze Fan Tokenów $LEG będą mieli dostęp do szerokiej gamy korzyści, takich jak: przywileju głosowania w wielu decyzjach dotyczących życia klubu, nagród VIP, ekskluzywnych promocji, zniżek od klubu i sponsorów oraz specjalnie oznakowanych „super-fanów”.

W 2020 roku Fan Tokeny wygenerowały 30 milionów dolarów przychodu dla klubów i ich partnerów. Pod koniec grudnia i na początku stycznia kilka z nich zadebiutowało na największych giełdach kryptowalut, w tym przede wszystkim Binance, gdzie tokeny kibiców Juventusu FC i PSG osiągnęły obroty rzędu 300 milionów dolarów w ciągu 24 godzin. 

PKO BP Ekstraklasa: Legia Warszawa 2:0 Raków Częstochowa , 06.02.2021| Fot. Patryk Kowalski

Jak podają eksperci Fan Tokeny to przyszłość sportu jak i e-sportu, a waluta będzie co raz większym źródłem przychodu dla klubów. Na liście marek współpracujących z Chiliz znajdują się największe organizacje e-sportowe, m.in. Team Heretics, NAVI, OG czy Alliance. Oprócz tego międzynarodowe porozumienie dotyczące zaangażowania fanów podpisało UFC, a organizacja MMA Professional Fighters League rozpocznie emisję Fan Tokenów w najbliższych miesiącach. W niedalekiej przyszłości kolejne kluby piłkarskie planują wprowadzić tokeny dla swoich kibiców.

– Z wielką przyjemnością przedstawiamy Legię Warszawa jako naszego pierwszego polskiego partnera. Już niedługo kibice Legii z całego świata dostaną nową możliwość zbliżenia się do ukochanego klubu poprzez wpływ na decyzje w ankietach, dostęp do ofert VIP, ekskluzywne promocje, dedykowane czaty i wiele więcej możliwości dostępnych na platformie Socios.com. Jesteśmy przekonani, że Fan Tokeny $LEG będą wielkim hitem wśród kibiców Legii i staną się wpływowym narzędziem dla klubu – mówi Alexandre Dreyfus, CEO oraz założyciel Chiliz i Socios.com.

Szczegóły dotyczące terminu wprowadzenia Fan Tokenów $LEG i ich ceny zostaną podane wkrótce.

źródło: Biuro Prasowe Legii Warszawa

UDOSTĘPNIJ
Miłosz Michałowski
Piszę przede wszystkim o piłce nożnej, czasem o tenisie i żeglarstwie. W wolnym czasie zajmuję się muzyką i uprawiam sport.