Jak sprawić, aby potencjalni klienci nie tylko zauważyli reklamę, ale jeszcze uważnie się z nią zapoznali? Nad tym zagadnieniem bezustannie głowią się specjaliści do spraw marketingu, wymyślając coraz to nowsze koncepcje. Czasami jednak lepsze okazuje się wrogiem dobrego – „staromodne” banery wielkoformatowe wciąż są w stanie osiągać równie dobre wyniki, co nowoczesne kanały komunikacji. Wystarczy tylko pamiętać o kilki podstawowych zasadach.

Promuj się z głową. Miejsce ekspozycji reklamy jest równie istotne, co jej treść oraz wymiary nośnika

Teoretycznie najbardziej oczywistym punktem do umieszczenia dużej, drukowanej reklamy jest wielka ściana na budynku, wokół którego kręci się mnóstwo ludzi. Galeria handlowa, ruchliwa droga wylotowa z dużego miasta, okolice lotniska lub głównego dworca kolejowego w wielkiej metropolii to tylko część przykładów. Prosta matematyka: skoro dane miejsca odwiedza duża liczba osób, to znaczy że umieszczone w nich banery wielkoformatowe z pewnością dostrzeże liczna grupa konsumentów. Jednak czy to rzeczywiście jest takie proste? Specjaliści z polskiej agencji Ambient Marketing zwracają uwagę na wyniki branżowych, które miały dać odpowiedź na to, jak odbiorcy postrzegają poszczególne reklamy. I okazuje się, że gęsty tłum przy nośniku nie zawsze przekłada się na wzrost rozpoznawalności marki, a w dłuższej perspektywie sprzedaży. Duża ilość reklam sprawia, że odbiorcy zwyczajnie ignorują większość z nich. Dlatego czasami lepiej umieścić baner tam, gdzie będzie jedną z niewielu reklam, niż walczyć o uwagę przedstawicieli grupy docelowej.

Promuj się zgodnie z prawem. Dobrze zapoznaj się z regulacjami dot. reklam w przestrzeni publicznej

W tym miejscu koniecznie trzeba zaznaczyć, że nie ma możliwości umieszczania banerów wielkoformatowych, gdzie tylko się żywnie podoba. Niestety przedsiębiorcy wciąż nie doczekali się jednoznacznych regulacji, które określałyby ramy instalowania nośników reklamowych. Aby zapoznać się ze wszystkimi przepisami na ten temat, trzeba zaznajomić się z co najmniej 4 ustawami:

  • o drogach publicznych
  • prawo budowlane
  • o ochronie i opiece nad zabytkami
  • o ochronie przyrody

Jakby tego było mało, 24 kwietnia 2015 r. uchwalono specjalną ustawę krajobrazową, która zmieniała szereg paragrafów w innych aktach prawnych. W zamierzeniu miała dawać więcej narzędzi do kontrolowania estetyki w przestrzeni publicznej. Praktyka pokazuje, że reklamy uznane za legalne w jednym miejscu, w innym mieście mogą zostać uznane za niedopuszczalne. Przedsiębiorcy nie mają zatem innego wyboru, jak tylko wczytać się w rozporządzenia lokalnych władz.

FOT.Materiały Zewnętrzne
UDOSTĘPNIJ
Avatar
Jedyne takie sportowe radio internetowe. RadioGOL.pl jako pierwsze w Polsce oferuje profesjonalną współpracę z klubami sportowymi, dla których prowadzone są regularne relacje NA ŻYWO. Ponadto serwis oferuje artykuły, transmisje, komentarze i analizy profesjonalnych ekspertów, specjalizujących się w szerokim wachlarzu dyscyplin sportowych.