Targi biznesowe to doskonała okazja dla przedsiębiorców, by móc zaprezentować swoją firmę szerszemu gronu odbiorców. Tradycyjne narzędzie marketingowe, jakim jest stanięcie oko w oko z klientem i jego oczekiwaniami to wspaniałe, rozwijające doświadczenie, z którego warto korzystać wtedy, gdy tylko ma się taką okazję. Obecnie tego typu wydarzenia cieszą się sporą popularnością, co oznacza, że konkurencja jest wysoka i wymaga od uczestników wykazania się czymś nowym, co tylko pozwoli im zabłysnąć na tle reszty. Jak nie stać się jedynie kroplą w morzu pełnym reklamujących się firm? Istnieje kilka skutecznych sposobów na to, by wyróżnić się na targach. Największy sekret tkwi w dobrej organizacji całego przedsięwzięcia jeszcze przed terminem jego rozpoczęcia.

Złote zasady przyciągania klientów, czyli co zrobić, by zyskać ich uwagę?

Jednym z najistotniejszych elementów, bez którego nijak nie byłoby szans na przebicie się przez tłum innych wystawców, jest stoisko targowe. Powinno być ono solidne i profesjonalne, a przede wszystkim spójne z celami wystąpienia biznesowego. Odłóżmy na bok wszelkie wyobrażenia o słabo urządzonych, tekturowych stoiskach, które zrywały się z ziemi wraz z pierwszym podmuchem wiatru. Dziś mamy do czynienia z zupełnie nowymi formami reklamy, jakimi są modułowe ścianki wystawiennicze. Jednym z polskich wykonawców tego rodzaju konstrukcji jest Omega System, ukazujący na swojej stronie qubesystem.pl szereg systemów ram, stoisk i ścianek, które posłużyć mogą do budowy oryginalnego stoiska modułowego na miarę potrzeb każdego, nawet najbardziej wymagającego, przedsiębiorcy. By przyciągnąć wzrok potencjalnych klientów, wielu wystawców decyduje się na zastosowanie rozmaitych form dodatków oraz gadżetów technologicznych, takich jak ekrany LED wbudowane w stanowisko czy podświetlanych ścianek zieleni. Kolejnym punktem do odhaczenia, oprócz dobrego stanowiska, jest właściwa reprezentacja firmy. Na targi branżowe powinno się wysyłać osoby charyzmatyczne, mające wiele do powiedzenia. Warto zawczasu rozpocząć przygotowania do wydarzenia, by móc obmyślić odpowiednią formę kontaktu z klientem i przygotować przedstawicieli na każdą sytuację. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne – przyjemna rozmowa jest w stanie zwiększyć szanse na ewentualną współpracę.

Co sprawi, że uczestnicy zapamiętają firmę na dłużej?

Mało kto jest w stanie przez dwadzieścia minut słuchać elaboratu na temat firmy, jej powstania i oferty – zwłaszcza w trakcie trwania targów, które obfite są w rozpraszacze w postaci innych osób, intensywnych świateł czy hałasu. Jednak i na to znaleziono sposób. Wiele marek postanowiło przeprowadzać konkursy z nagrodami. Quizy, pytania związane bezpośrednio z branżą czy historią firmy, krzyżówki do rozwiązania w trakcie trwania targów…inspiracji jest bardzo dużo. Zmusza to uczestników do zapoznania się z ofertą firmy, choćby z chęci zdobycia nagrody. Jeżeli konkurs jest na wysokim poziomie, można pokusić się o wartościowe podarunki w postaci bonów podarunkowych czy wysokich kuponów rabatowych na dalsze zakupy w firmie. To bardzo ważne, by na targach wyróżniać się przede wszystkim oryginalnym podejściem do całego przedsięwzięcia. Tylko wtedy firma jest w stanie na dłużej zachować się w pamięci wszystkich uczestników. Trafnym wyjściem jest też wręczanie drobnych upominków z logiem firmy – zdecydowanie pomagają one kształtować pozytywny wizerunek marki w oczach odbiorców. Nie pozostaje więc już nic innego, jak zgłosić swoje uczestnictwo w nadchodzących targach. Przygotowania są tego warte!

FOT.Materiały Zewnętrzne
UDOSTĘPNIJ
Avatar
Jedyne takie sportowe radio internetowe. RadioGOL.pl jako pierwsze w Polsce oferuje profesjonalną współpracę z klubami sportowymi, dla których prowadzone są regularne relacje NA ŻYWO. Ponadto serwis oferuje artykuły, transmisje, komentarze i analizy profesjonalnych ekspertów, specjalizujących się w szerokim wachlarzu dyscyplin sportowych.